טיפול בכאבי מחזור

טיפול בכאבי מחזורכאבי מחזור חודשי הם כאבי בטן ואגן אותם חוות נשים סביב תקופות הווסת. הכאבים מתחילים זמן קצר טרם הופעת המחזור, מגיעים לשיא בתוך יממה מתחילת המחזור, ונרגעים כעבור יום או יומיים.

הכאבים עשויים לנוע בין קלים לחזקים. התכווצויות קלות של המחזור החודשי הן קצרות ומתבטאות בתחושת לחץ מתון בבטן ובאגן בלבד. כאבי מחזור חזקים עשויים להיות כה כואבים, עד שהם פוגעים בפעילות שגרתית למשך מספר ימים.

שמן פיגם

שמן פיגם - שמן הפלא להקלה בכאבי מחזור

מריחת השמן על הבטן התחתונה מניעה את הרחם ומשככת כאב.

למידע נוסף והזמנה עם שליח עד הבית הקליקי כאן

הכאבים עשויים לכלול את הגב התחתון או הברכיים. כאבי מחזור אינם זהים לתסמינים הנגרמים עקב תסמונת קדם וסתית (PMS), למרות שתסמיני שתי ההפרעות עשויים להתרחש יחד.

הטיפולים הנפוצים לכאבי מחזור

אפשרויות הטיפול משתנות וכל אישה צריכה למצוא את הטיפול המתאים לה ביותר. אמצעים שאינם תרופתיים יכולים לסייע, וכוללים שינה מספקת, פעילות גופנית קבועה, במיוחד הליכה, והפסקת עישון. לחלק מהנשים מתאים טיפולים משלימים כגון עיסוי בטן או יוגה. כרית חימום להצבה על אזור הבטן עשויה אף היא להקל את הכאבים.

כאבי מחזור ניתנים לטיפול תרופתי, והרופא עשוי להמליץ על התרופות הבאות:

שיח אברהםSolaray - שיח אברהם, 100 כמוסות צמחיות

תמיכה לנשים בזמן המחזור

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

משככי כאבים ללא מרשם

תרופות אנטי דלקתיות (NSAIDs) כגון אדוויל, מידול, מוטרין, נופרין, נורופן או נפרוקסן נתרן, יעילות בהקלת הכאבים ויש לקחת אותן במינונים קבועים החל מיום אחד לפני תחילת המחזור החודשי. אספירין משפיע באופן מוגבל על בלימת ייצור פרוסטאגלאנדין, ושימושי להקלת כאבים קלים בלבד.

ניתן להתחיל לקחת את משככי הכאבים בתחילת המחזור, או מיד עם הופעת התסמינים, ולהמשיך לקחת אותם במשך יומיים עד שלושה ימים, או עד להקלת הכאבים.

התוצאות הטובות ביותר מתקבלות באמצעות נטילת משככי כאבים בלוח זמנים קבוע ולא לפי הצורך. לכן יש לקחת אדוויל אחת לארבע עד שש שעות, ונפרוקסן אחת לשמונה עד 12 שעות, בימים הראשונים של הווסת.

גלולות הורמונאליות למניעת הריוןהן מכילות הורמונים המונעים ביוץ ומפחיתים את חומרת המחזור החודשי. הורמונים אלו ניתנים אף לצריכה במספר שיטות אחרות כגון זריקות, מדבקות עור, שתל מתחת לעור הזרוע, טבעת גמישה המוחדרת לנרתיק, או התקן תוך רחמי (IUD).

קריסטל סטאר וומנס בסט פרנדקריסטל סטאר - חברתה הטובה של האישה.

16 צמחי מרפא מספקים תמיכה לזמן המחזור.

קני עכשיו באתר iHerb בעברית

מכשיר QVA+ – מכשיר אלקטרוני חדשני, קטן מימדים, אשר באמצעות זרמים חשמליים קלים ולא כואבים מקל על כאבי המחזור החזקים.

ניתוח – אם כאבי המחזור החודשי נגרמים כתוצאה מהפרעה בסיסית, כגון אנדומטריוזיס או ציסטות, ניתוח לתיקון הבעיה עשוי לסייע בהפחתת התסמינים. ניתוח כריתת רחם עשוי אף להיות אפשרות אם אישה אינה מתכננת ללדת.

דילוג לתוכן